Znáte to? Škudlíte, o prosklené výlohy ani okem nezavadíte, penízky se pěkně kupí. Do obchodu zajdete jen pro nutný nákup. Máte období, kdy vás nakupování prostě nebaví. Natož si jen tak zajít do obchodu, prohlížet zboží a bezcílně se potulovat po prodejním parketu jako to dělají vaše kamarádky. Nerozumíte jim a hrdě hlásáte, že VÁS nakupování NEBAVÍ. Jste sice žena, ale je vám proti mysli to neustálé ženské štěbetání, co kde nakoupily, kolik utratily, nedej bože, kolik ušetřily.
Názvy obchodů mezi nimi jiskří, předhánějí se v tom, která kolik obchodů proběhla, prolezla, prozkoumala, co si kde zamluvila, že jí nestačila už ani kreditka. Tak nějak berete na milost kolegyni, která nakupuje v sekáčích, na blešáku, z druhé ruky a je tak nějak jiná. Tomu docela rozumíte, protože i vám záleží na ekologii, třídíte odpady, nemáte ráda zbytečné vyhazování peněz ani nespotřebovaných potravin. Tak se začínáte poohlížet i po nově objevených obchodech, které vám až do té doby byly utajeny právě proto, že bezhlavé nakupování prostě nesnášíte.
Ale jak slyšíte, že i nákupy oblečení je možno šetřit naši planetu, zbystříte. Nakupování vám začne tak trochu nadbíhat a začnete se zajímat, co to vlastně je nakupování z „obnovitelných zdrojů“. Pustíte se do objevování dříve zatracovaných second-handů, swapů, přijdete na chuť nákupům z druhé ruky. Nechcete už podporovat módní řetězce, které nenabízejí nové zboží již jen ve čtyřech cyklech jaro–léto–podzim–zima, ale během roku přijdou s mnohonásobnou nabídkou nových kolekcí. Co se děje s neprodaným oblečením, které nezmizí ani po slevových akcích? Co se děje se starými obnošenými věcmi? V lepším případě jsou nabídnuty různým charitám, v horším případě končí na skládkách a odpady se jenom hromadí.
Buďte moderní, buďte „in“! Nakupujte s rozmyslem a myslete na životní prostředí, které tu jednou zanecháte svým dětem. A oni v tom, co jste jim zanechali vlastním přičiněním, budou muset žít.